mandag den 13. september 2010

pionér - moi?

I morgen skal jeg til Pionérdag i Silkeborg - det er sådan noget lærer-noget, for os der bryster os af at arbejde innovativt, kreativt og nyskabende... lige i dette moment kan jeg ikke helt erindre hvorfor jeg syns jeg var en af dem der gør det, da jeg i sin tid tilmeldte mig. Så kan jeg godt sidde her dagen inden, og få en smule præstationsangst... for mon ikke ALLE i salen kan se, at jeg i dag (og andre dage)har været så hamrende irriterende en lærer, at jeg måtte be en elev om at gå ud af mine timer (ret skal være ret: HAN var faktisk irriterende først!) Og at jeg er sådan en lærer der lige i tiden kun liiiige magter at gå på arbejde, og ikke har hoved til forberedelse og lign. når jeg kommer hjem, men bare må køre den delvist på rutinen og delvist på de spontant opståede idéer, samt delvist på materialer direkte planket fra en kollega med masser af overskud. Så her kommer jeg, Silkeborg: fuld af pionérånd (=varm luft), innovativ energi (=evner til at stjæle andres gode undervisningsidéer) og kreativitet (=undervisningsforløb der er prøvet MINDST en gang før) Men på trods af det ska det nok blive en spændende dag - hvis de andre 119 deltagere altså lige vil innovatere og kreativisere og pionere lidt for mig osse, så jeg har noget at nole til fremtidig undervisning!!!

3 kommentarer:

  1. Hey stop med at være så hård ved dig selv! stop! stop sagde jeg!
    Alle har perioder i livet, hvor vi kører på rutinen. Du har været igennem en svær tid. Giv dig selv et klap bag i og vid, at du er lige præcis som du skal være! I morgen skal du tage imod alt det spændende og gode der kommer. Bare nyd at du har mulighed for at lytte og lære, og vid med dig selv at du i mange andre sammenhænge giver. Så det er faktisk ok at tage :)
    Rigtig god dag i morgen!

    SvarSlet
  2. Pssst, - jeg hvisker lige til dig, at alle de andre har det ligesådan. Og så kan I hugge fra hinanden og stimulere hinanden til at få ideer, som ingen af jer troede, I kunne få. God tur til Silkeborg, og husk nu at nyde, at de der irriterende elever ikke forstyrrer.

    SvarSlet
  3. Hahahaha! Tag talerstolen med og få det sagt i firkvateret. Så jeg er sikker på, at alle de andre vil nikke og klappe, ligesom Eva skriver.

    For H Lisbeth. Sådanne kurser er til, for at FÅ inspiration og ikke give den videre. Ren ego! Og sådan skal det være.
    Tag afsted, og sug så kraften ud af kurset. Så kan det være du engang, kan inspirere nogle unge til at være lidt mindre irriterende (som de virkelig er!!)
    Og forresten, så var jeg tit ude for døren i folkeren, sådan for alvor tit. Og 99,9 procent af gangende ville jeg også have smidt mig ud, hvis jeg havde været min lærer.

    Håber du får en skøn dag - væk fra jobbet og trummerum.
    KH C

    SvarSlet