mandag den 30. maj 2011

Øko-flipper-raw-food(ish)-hippie-dadel-slik...

Der står CHOKOLADE på indersiden af min hjerne - og hvis jeg ikke skal gi efter for længslen, må der noget semi-choko til! Så jeg har opfundet noget der næsten er lisså godt (lets face it: chokolade KAN ikke imiteres - det er kun den ægte vare der for alvor dur!!!). Lige nu står dadelkuglerne i fryseren, og jeg gider i øvrigt heller ikke finde kameraet for at ta et billede, men jeg er sikker på du godt kan forestille dig nogle små, sorte kugler trillet i kakao... Godt så? Her kommer opskriften:

Lisbeths Øko-Flipper-Raw-Food(ish)-Hippie-Dadel-Slik

* 10 dadler (soltørrede øko fra Urtekram - jep, jeg er økofrelst (sådan da...)
* 5 svesker (de billigste, knap-så-soltørrede, ikke-økologiske)
* 2 spsk. græskarkarner (øko fra Urtekram igen - det begynder jo at lugte lidt af product placement her, kan jeg godt høre...)
* 1 tsk. kokosolie - (bare for at være sådan lidt Kernesund og Tab 10 år på 10 uger-agtig - og så fordi min mor siger det sku være så sundt...)
* 10 mandler
* ca. 1 spsk kakaopulver
* ca. 1 spsk Mørk Agavesirup
* et lille squis mandelessens... måske ½ teskefuld? Prøv dig frem...
* 4-5 spsk stærk kaffe (jeg laver Decaf Nescafé, men ta hva du ka li...)

Blendes for fulde smadder til det ligner lort (jamen det GØR det altså!!!)
Formes til kugler og trilles så i kakaopulver. Det er noget værre snaskeri, og du kan måske overveje at putte lidt mindre kaffe i (eller en spiseskefuld havregryn evt.) - men min blender er lidt vanskelig, så det skal være godt snasket for at kunne køre rundt i den...

P.s. Det med at sætte dem i fryseren gør jeg bare for at de ikke skal være for lune&snaskede - lunt slik er ikke godt... Snasket slik er sådan set OK...

7 kommentarer:

  1. Jaaaa, dadelkugler! Det smager nemlig supergodt, også selvom det er sådan lidt frelst ;)

    SvarSlet
  2. Chokolade, chokolade, chokolade - bliver nødt til at sy for ikke at falde i - har ingen tørret frugt, blender eller forråd i fryseren - Must sew now...
    God aften

    SvarSlet
  3. Uhm, jeg får lyst til at være frelst lige NUU..

    SvarSlet
  4. Øv hvor jeg kender den følelse... Jeg tror at jeg er nødt til at gå i seng... :O)

    SvarSlet
  5. Tak for opskriften...må prøve den for at afhjælpe den altid tilstede værende chokoladetrang! Og tak til Blogger fordi det er muligt, at lægge en enkelt kommentar!

    SvarSlet
  6. Der er faktisk også en rigtig go opskrift i Kernesund bøgerne på sådan nogle kugler...og jeg har en anden opskrift som jeg har lagt på bloggen, som er ENDNU mere lækker...

    De hedder "Snickers wannabe" og de er virkelig lækre! Du kan se opskriften på min blog under fanen "Mad og opskrifter" - indægget hedder "Sundt slik med opskrift!"

    Knus Malene

    SvarSlet
  7. Mmm.. Lige en opskrift jeg ledte efter. Nom!

    Tak for inspiration :-)

    ~Sheila~

    SvarSlet