torsdag den 13. december 2012

Har du en skaldet veninde vi skal forkæle sammen?

Da jeg fik at vide at jeg havde brystkræft, tænkte jeg med det samme på at nu skulle jeg tabe håret. Jeg vidste instinktivt at jeg ikke var paryk-typen - og regnede med at køre det skaldede look, tilsat cool tørklæder og huer. Allerede inden håret røg, gik jeg ud og investerede i smukke tørklæder og huer, specielt til kvinder uden hår. Men jeg forkøbte mig - og det kan komme dig og en skaldet veninde-mor-søster-bedstemor-kollega-kone-you-name-it tilgode.
De to lækre tørklæder nedenfor får jeg nemlig ikke brugt. Jeg faldt for dem, købte dem - og har siden kun prøvet dem på nogle gange, men de passer alligevel slet ikke til mig - selvom de er fantastiske både i kvalitet og udseende. Derfor vil jeg gerne forære dem væk til en som kunne blive glad for dem og få dem brugt. De er af mærket Christine Headwear, og der er virkelig tale om et design der tager hensyn til både den sarte, bare hovedbund og det æstetiske behov for fylde der hvor der engang var hår (nej, jeg får ikke sponsor-gaver eller lignende - jeg er bare en begejstret bruger, for de to øvrige huer jeg har købt bruger jeg dagligt).
Alt hvad du skal gøre er at skrive en kommentar om hvem du synes fortjener de to fine tørklæder inden fredag den 14. december kl. 20 - gerne med en lille begrundelse og beskrivelse af hendes situation. Hun behøver ikke lide af brystkræft og være skaldet som følge af kemo, men hendes hårtab skal være ufrivilligt. Hvis der er flere interesserede trækker jeg lod - husk at skrive din email-adresse i kommentaren, så jeg kan kontakte dig bagefter. Jeg sender tørklæderne til den udvalgte skaldepande, fint pakket ind, med en hilsen fra mig og den der vinder - som en lille ekstra opmuntrende før-julegave.
Billederne her er desværre ikke ret gode, men modellerne kan måske findes på Christine-hjemmesiden ovenfor - måske endda på en lidt friskere og kønnere model end hende her kemo-makrellen, der efterhånden er noget slidt i betrækket :-)
Tørklæde #1, som er på de to billeder herover, er i beige silke-blanding med bomuldsfor. Der er sat perler og pailletter på i små bomber i douce grå og rosa toner. Det er rynket bagtil med en indsat elastik for at gi fylde, og så er der to korte bindebånd. Det er et virkelig, virkelig fint og yndigt tørklæde!



Tørklæde #2 er gråt og enkelt - det er et tørklæde der har to meget lange bindebånd som skal draperes 2 gange omkring hovedet, stoffet på båndene er syet i en art bisé-læg, rigtig dekorativt. Tørklædet er lunt og godt på en vinterdag - men med blødt fór så det ikke kradser den skaldede isse. Tørklædet er ret råt og kan passe mange typer, fordi det er enkelt og stilrent.

Håber virkelig der sidder nogen derude som kan få glæde af tørklæderne (og er det dig selv der er skaldet må du SELVFØLGELIG osse gerne melde dig i lodtrækningen!!!)
 
 



10 kommentarer:

  1. Min søster er igen ufrivillig skaldet. Inden for de sidste 6 år har hun haft kræft 5 gange. Denne gang er det brystkræft der har bredt sig som metastaser i lever og hjerne:0(
    Hende vil jeg gerne glæde med lidt fin hovedpynt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Sarah, det gør mig så ondt for din søster. Jeg sender hende masser af tanker, og så må vi se om jeg også skal sende hende fine tørklæder. Kram fra lisbeth

      Slet
    2. Åh, Sarah, det gør mig så ondt for din søster. Jeg sender hende masser af tanker, og så må vi se om jeg også skal sende hende fine tørklæder. Kram fra lisbeth

      Slet
  2. Jeg siger bare, hvor er det fedt at du har overskud til at tænke på andre. Med den styrke og overskud er jeg sikker på du vinder over kræften.
    Kærlige tanker
    Monika

    SvarSlet
  3. Jeg kender ingen der kunne bruge et så fint tørklæde, jeg vil såmænd bare sende dig et varmt:
    Godt gået til Kemo-makrellen!! :O)
    Du er simpelthen den sejeste, jeg "ikke kender", men kender lidt alligvel.
    At du deler dine tanker, frygt og tør stå frem omkring din skaldede isse, det er bare SÅ sejt!!

    Har lige set en udstilling med model-billeder af "Kemo-markeller", jeg får helt gåsehud af fryd over alle I seje kvinder, der står frem.
    Jeg ønsker for jer alle (og dig især) at den forbandede sygdom forsvinder som dug for solen!!

    Hav den dejligste jul og det bedste sygdomsfrie nytår!!
    Lotte :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Lotte! Og godt det ikke er mig der skal lege model for tiden - det ville være et sørgeligt syn, som billederne her vist osse antyder ;-) kram fra Lisbeth

      Slet
  4. Hvor er du fantastisk Lisbeth. Du får ufattelig mange karma-point fra mig.
    Håber tørklæderne kan gøre glæde hos en anden.
    God jul herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rebekka - jeg samler totalt på karma-point for tiden ;-) Kh Lisbeth

      Slet
  5. Tørklæderne skal afsted til Sarahs søster! Kh Lisbeth

    SvarSlet