onsdag den 22. august 2012

Leave it to the pros! OG KONKURRENCE...

Aijmen altså, hvor selvhævdende naiv har man lov at være?!? "Sådan en kemo-hue kan jeg da selv sy!!!" Yeah, right! Så i går gik jeg i gang med symaskinen - klippe lidt frit efter cirka-hoved-mål i en af Mikkels aflagte t-shirts (synes teksten "I have no idea what I´m doing out of bed" var sådan ret frisk i det) - og lavede lidt kreativ drapering med lækker neongul. Fikst. Eller hvad???
Nej ikke rigtig, vel?!? Så var det jeg tænkte: der er SÅ mange kreative damer i blogland - og udover at der allerede findes vildt mange gode, etablerede tørklæde-og-hue-designere til skaldepander som mig (eller det er jeg jo ikke endnu, men snart), så syntes jeg det ku være fedt at sætte endnu mere fut i Kemo-Kolorista...
Derfor udskriver jeg nu en bette konkurrence.
Reglerne er:
#1 Du designer og syr en hovedbeklædning til mig udfra følgende simple forudsætninger: Mit hoved er ca 54 cm i omkreds. Tørklædet/huen/turbanen skal være i naturligt materiale - altså ikke kunststof, da det ikke leder varmen ordentligt væk fra den sarte, bare hovedbund.
#2 Du sender mig en mail på lisbethvayland@gmail.com og skriver at du gerne vil være med - så sender jeg dig min adresse så du kan sende din hue/tørklæde til mig.
#3 Senest 1.oktober skal jeg have dit produkt
#4 Derefter tager jeg billeder af mig selv med de indkomne forslag og lægger dem på bloggen. Jeg skal nok gøre mig umage med ikke at ligne noget der er løgn! P.S. Måske har jeg ikke tabt håret til den tid endnu - så tager jeg altså først billeder når jeg er helt skaldet - det skal jo gå ordentligt til!
#5 Alle læsere kan derefter stemme på deres favorit frem til 1. november
#6Vinderen får en Kähler Omaggio-vase 20 cm i valgfri farve
* billedet er lånt HER

25 kommentarer:

  1. Jeg laver lige et indlæg om din konkurrence... For synes det er en skøn ide!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karen Elisabeth - mest for rosen, men også for reklamen! KH Lisbeth

      Slet
  2. Altså nu kan jeg ikke sy... Ret godt ihvertfald... Men synes det er en ret fed ide(0;
    Jeg synes faktis ikke din hovedbeklædning er helt dum... Men nu kan jeg jo heller ikke sy(0:

    Havde skrevet en lang besked til dig på et tidligere indlæg, men kan ikke se det er gået igennem. Pokkers også for det er svært at skrive igen.
    Men det korte af det lange er, at jeg er så glad for du er tilbage i blogland og godt jeg kunne give dig det spark.
    Er frygtelig berørt og ked af at du har fået kræft, den djævelsk sygdom. Men jeg er her hele vejen igennem og sender dig mange tanker<3
    Knus fra Sanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tusind tak, Sanne! Jeg kan mærke at blogland bliver en af mine positive hjælpere i det her forløb, så jeg læner mig for vildt op af både kærlige tanker og spark ;-) KH Lisbeth

      Slet
  3. Den fedeste ide jeg længe har set!! Vil lige se om jeg måske kunne have evner i hue/hat/hovedbklædningens retning!!
    Men jeg stemmer gerne, når vi kommer dertil!!
    Lotte :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv det, Lotte - prøv det! Der skal jo være noget at stemme PÅ - og det kan jo højst komme til at ligne noget jeg selv har lavet ;-) KH Lisbeth

      Slet
  4. Du er så sej, Lisbeth! Jeg er simpelthen så imponeret over dit gå-på-mod og din positive tilgang til det her. Jeg aner intet om at sy hovedbeklædninger, men glæder mig til at følge med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julia - der er masser af negative tanker bagom det hele også - men jeg prøver at få de positive til at fylde mest! Tak for opbakningen - kh Lisbeth

      Slet
  5. Rigtig god idé - linker fra min blog senere. Ved ikke liiiiige om sådan en nybegynder som mig, kan finde på noget, men jeg overvejer:-) God kamp mod kræften - jeg hepper på dig på sidelinien.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Christina, prøv det endelig af - om ikke andet så for sjov og fis og skæg og ballade! Og tak for hep - KH Lisbeth

      Slet
  6. Kære Lisbeth!
    Altså jeg syntes du er så sej!! Sejt at du spørger her i Blogland - rigtig fed ide.
    Jeg vil følge med helt bestemt, desværre kan jeg ikke sy hovedbeklædninger.
    Kærlig hilsen
    Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Kristin, men jeg er skam slet ikke så sej... KH Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth!

    Jeg er næste selv igennem forløbet - mangler kun 2 x kemo for brystkræft....og kunne godt selv have brugt lidt kolorit :0)
    GO FOR IT !!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, det er så godt at høre fra nogen som også kender kampen - jeg hepper for dig, og er kun liiiidt misundelig over at du er så langt! Du må gerne låne kolorit hos mig, måske kan vi sammen skabe alt det vi behøver?!? KH Lisbeth

      Slet
    2. Hej Lisbeth!

      Spændende at se hvad folk finder på :0) Oplevede selv, at det, at jeg mistede håret, var det der gjorde mest indtryk på mine børn (10-13-15). Det blev pludselig meget synligt at man var syg og anderledes. De fortrak i begyndelsen at jeg bar paryk, så det gjorde jeg (men jeg jokede med, at jeg ville have en med laaaangt rødt hår - hvor tit har man muligheden for det!), men efterhånden er de lidt mere ligeglade, og jeg kan gå ud med min hat/tørklæde! Vi valgte at informere ALLE, incl. skolekammeraters forældre, og det har været godt for børnene - no need to hide :0) Og god humor og masser at jokes fra min side - ja, det har været godt for os alle!
      Hvis du har brug for indput, så bare skyd løs.
      Kh Marianne

      Slet
  8. Er helt overbevist om at det gåpåmod du udviser vil bærer dig igennem den næste tid. Synes det er så sejt at du skriver her!!
    Jeg vil naturligvis forsøge at lægge hovedet i blød og finde noget i støvet blå og koral... til symaskinen og dit hoved... eller måske i en god gul?? Nå men jeg er klar på udfordringen!!
    Solhilsner Stine

    SvarSlet
  9. Lisbeth, du er simpelthen er skøn og sej kvinde, "hatten"af for dig, desværre kan jeg ikke sy hovedbeklædning, men glæder mig til at følge med. Kram fra mig

    SvarSlet
  10. Thanxs, Bernadette - looking forward to your mail ;-) Love, Lisbeth

    SvarSlet
  11. SÅDAN, Stine! Glæder mig til at se hvad du finder på! KH Lisbeth

    SvarSlet
  12. Tak, Stina - der er masser af plads her, osse til dem der bare følger med! KH Lisbeth

    SvarSlet
  13. Jeg vil osse være med!!! Jeg VIDSTE bare at du ville komme til at styre det shit :-) Jeg vil være som dig når jeg bli'r stor, Lisbeth!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey, Kirsten - FEDT du vil - smid mig lige en mail ved lejlighed, hvis ikke du allerede har! Jeg troede det var mig der ville være som dig når jeg blev stor?!? Nå, det skal vi ikke slås om - jeg bruger totalt bissetricks nu hvor jeg jo er syg, nemlig ;-) KH Lisbeth

      Slet
  14. Kære Lisbeth
    For helv... da også. Jeg ved for det første ikke, hvad jeg skal skrive - og for den andet kan jeg ikke sy!

    Hatten (!) af, for din åbenhed og dit mod, og ja, du har ret, 1 ud af 9 giver mange kvinder, der som dig må kæmpe og sejre. For nylig læste jeg i en bog (af Charlotte Bircow), at der findes tre slags mennesker: Dem der har kræft, dem der har haft kræft og dem, der er bange for at få kræft. Jeg er tilbøjelig til at give hende ret. Lortesygdom.

    Men når det er sagt, lyder det til, at du har lagt godt fra land, og bakkes op af både familie og andre gode støtter.

    Du kommer ekstra med i min aftenbøn, og jeg håber, at det vælter ind med fede huer til dig! Kram hulemor

    SvarSlet
  15. Hej Hulemor - jeg er osse i gang med Charlotte B.-bogen - ´kæft jeg hyler nogen gange når jeg læser om hvordan ANDRE tackler den hér sygdom, men samtidig er det sådan noget underligt noget at stå i selv - meget mindre dramatisk end jeg havde troet/frygtet. Og Blogland er med til at holde mig fast på hvem jeg er og gerne fortsat vil være. Kram og tak for bønnerne! KH Lisbeth

    SvarSlet