fredag den 23. april 2010

tristesse


5 dage i Berlin sætter sine spor i dag. Både på den indre og ydre front. Den ydre er træt (det er den indre sådan set osse) efter mange dage med for lidt eller forkert søvn. I nat blev det vel til 3x20 minutter i bussen på vej hjem. Ikke meget at blive frisk af dér!
Og indvendig??? Lige nu SAVNER jeg! Byens puls, rytme, duft, stemning, den gode kaffe, butikkerne, gå-turen på Prentzlauerberg & mange andre fine områder og suset af et sted og en gruppe indbyggere der ikke står mentalt stille... storbypigen i mig stak sit hoved frem i 5 dage - jeg havde egentlig glemt hun var derinde et sted, og nu vil hun ikke pakkes væk igen. Jeg savner TURENS stemning - eleverne, kollegerne, de gode grin og alle oplevelserne - osse de rørende og gribende som turen til Sachsenhausen og det jødiske mindesmærke v. Brandenburger Tor. Jeg kan ikke ryste det af mig og derfor ryster alting inden i mig i dag.
Så nu skal jeg altså få de indre tråde til at nå sammen - en hverdag i Grenå (her kan vi altså tale om provins m. stort P) og et storbysus med alle følelser i aktivitet. Det kan jeg ikke lige nu, så tristessen får lov at rive i hele kadaveret lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar