fredag den 16. april 2010

blåt flæsk

Nej, det er ikke mit forslag til en udvidelse af sortimentet af "godter-der-er-så-grundækle-at-de-kun-indtages-ved-juletid" - men derimod dét jeg ser, hver gang jeg står halvnøgen foran spejlet og overvejer, hvornår vejret mon er til lidt mere bare ben... Den dér fase, hvor vejret begynder at blive så dejligt lunt (som nu), har altid været den mest selvbevidst udfordrende for mig. Branket flæsk ER bare lækrere end blegfesent flæsk... men vejen til brank går uvægerligt enten via solariet (fy-fy-skamme - DET er usundt!) eller via timer i natursolen mens man (læs: jeg og alle andre i nærheden) med lysfølsomt sammenknebne øjne forsøger at abstrahere fra mine blændende blege stænger. Jeg syns det er tarveligt at solen bider så langsomt på mig!!!
I dag sad Mikkel og jeg midt i solen, med lunende vattæpper i havestolene, kaffe&æblejuice i kopperne og nogle gode børnebøger samt et Femina. Se, dét kalder jeg fredagshygge!!! Det var så hyggeligt at jeg lige drattede lidt i søvn...
Om halvandet døgn sidder jeg i bussen mod Berlin - så i morgen står den på familiehygge, masser af forskuds-savne-kys til mine børn - og tøjvask.

2 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth ;o)
    Det der med det blege flæsk..........
    Da står jeg i den anden ende, bare jeg tænker ordet sol er jeg brun.
    Det kan faktisk være enormt irreterende.
    Har jeg været et kvarter i solen har jeg en mærkant streg der hvor mit tøj har gået til.
    Så tager man noget andet på og så har man igen nogen nye streger ;o) Det må jo blive til stribet flæsk, så mangler jeg bare at rulle mig i sandet så er det også paneret;o)
    Nå jeg ville faktisk bare lige skrive en lille hilsen og ønske dig en rigtig god tur.
    Julie

    SvarSlet
  2. God tur Lisbeth.
    Jeg ville jo ellers gerne ha set dig live til træffet i morgen, men det må blive en anden gang.
    Min veninde ynder at kalde sin benfarve for gasblå, hvilket også beskriver farven på mine stænger virkelig godt. Sidst på sommeren er nuancen blevet noget der ligner mørkehvid... Jeg skal flytte ind i et solarie en hel sommer for at blive noget der minder om brun. Så trættende! Men ved du hvad, jeg lever sgu med den lidt gustne farve, for der er nok ikke så meget at gøre ved det med mindre jeg vil dø før tid -og det vil jeg helst ikke.
    Nyd Berlin.
    Knus Malene.

    SvarSlet