lørdag den 17. april 2010

kattetæppe???


Nej, men katten ved jo ikke, at det her er kusine Hannahs fødselsdagsgave! Alt blødt stof udbredt på en vandret flade, er pr. (kattens) definition et kattetæppe...
Nå, men de sidste par uger har jeg syet tørklæder - denne gang i et design der vel er nogenlunde mit eget. Tørklæderne er trekantede og måler ca. 110 cm på de korte leder. På mit eget (som I må se billede af en anden dag) har jeg syet en masse firkantede lapper i forskellige størrelser og lilla nuancer. Jeg har lavet det med kraftig inspiration fra en fantastisk sy-bog jeg købte på bogudsalget tidligere på året. "Nyt liv i gamle klude" af Hanne Matthiesen.
Hannahs fødselsdagsgavetørklæde er lidt mindre - jeg syns den store størrelse blev lidt for voldsom til en pige på 11, selvom hun er en langbenet tøs allerede. Jeg har med neonorange tråd applikeret stjerner i forskellige farver på det skønne koralfarvede stof, som jeg har købt hos Emilie. Hendes stof-shop er fantastisk: billig og skøn og decideret vane-dannende! På stoffet er der små blomster og guldsmede i mørk pink - det er nok lidt svært at se på mine billeder. På tørklædesnippen sidder lige en lille stump pom-pon-bånd (hedder det dét???) og på et par af kanterne er syet orange kantebånd fra min mors gemmer. Mikkel stod modvilligt model med tørklædet på ("Mor, kan du ikke få Kaya til det i stedet???)... Jeg syns han ser skøn ud selvom det er "pige-farver"!
Hannah får overbragt tørklædet senere i dag - og så ska vi spise og hygge og vi har lovet at sørge for desserten: Pandekage-kage a la Peddersen og Findus - med nylagte æg fra vores høns.

2 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    jeg forsøget at kommentere dit indlæg igår men det ville ikke komme frem, her kommer så et nyt forsøg på et nyt indlæg :)
    Allerførst rigtig god tur til Berlin :) Håber det dejlige forårsvejr fortsætter.
    Tørklædet ser skønt ud, det vil helt sikkert bringe lykke og fryd :)

    SvarSlet
  2. Den bog er intet mindre end fantastisk!
    Tak for kommentar inde hos mig :-)

    SvarSlet