tirsdag den 23. februar 2010

hovedpine, træthed, MUS, rugbrød og birkessnegle...

argh, de sidste par dage har den gamle hovedpine (som jeg kender bedst fra mit tidligere job) sneget sig ind i billedet igen... sådan én, der sidder som et spændebånd om hele panden - ikke lige stramt hele tiden, men sådan mest på lur, med trusler om at blive til full-blown migræne... måske spænder jeg buen lidt rigeligt?
i går var jeg til MUS-samtale med min gode, dygtige og meget, meget omsorgsfulde leder. dejligt at hun mødte mig, der hvor jeg er - og en kærlig respons fra hende var, at jeg måske ikke skal være så meget mere end jeg er (mine ord til opsummering af en lang, positiv snak). så befriende at være omgivet af mennesker, der kan stimulere mig lige dér hvor min achilles-hæl er - accept af mig, som MIG. på godt og ondt...
nå, men mange tanker snurrer i disse dage, som I måske kan høre... og faktisk er der desuden ret meget arbejde på tapetet, så der er nok af årsager til hovedpine...
Ovnen har været rødglødende her til aften - det blir desværre ikke til billeder af dagens kulinariske frembringelser - kameraet, det (i øvrigt ikke særligt) gamle L..., strejker. Men det er blivet til rugbrød lige efter madam plums angivelser - det har været så fed en proces at få en surdej op at køre, røre fordej m. alskens kerner, øl og hva har vi - og endelig slæbe to tunge, grove brød ud af ovnen her til aften. det blir nok mest til mig - der er MANGE kerner i, og resten af familien kan godt være liiiidt konservativ :-)
ja, og så osse lige 3 plader birkessnegle - igen hommage a la madame plum. dejligt hjemmebag som kollegerne i teamet skal nyde godt af i morgen... nu vil jeg se fordummende flimmer og måske strikke en pind eller to på vendestrik-projektet...

3 kommentarer:

  1. Jeg vil også være i team med dig :O)
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Det lyder som om, at du har en rigtig god og forstående leder. Det er befriende, hvis der er plads til én, som den man er, så man ikke føler, at man skal præstere det yderste eller over evne for bare at fortjene at være der.
    Alligevel: Husk at lyt til din krops signaler - nu kender du dem jo og kan reagere før end du ellers ville have gjort. Pøj, pøj med det hele.
    Tanker fra en som selv døjer meget med hovedpine pga. stress

    SvarSlet
  3. Jeg tilslutter mig min navnesøster...jeg vil også være i team med dig!!!! Hvor er det team, er det et hemmeligt ét, er der en optagelses prøve, har i et kode ord, skal man være god til at bage??? Jeg vil være med:-)
    (Sikke noget pjat, men det er sidste på dagen, jeg kæmper mig igennem den sidste ½ time på kontoret inden jeg skal hente mand og søn for at køre dem hjem og derefter selv vende snuden mod byen igen for at sidde 3½ time på skole bænken i aften...SUUUUUK!!!)
    :-) Malene

    SvarSlet