tirsdag den 22. november 2011

Krea-gnist

Min krea-gnist er blevet tændt mens jeg har været sygemeldt. Den brænder lystigt, og på lørdag tager jeg på marked med en dejlig veninde & eks-kollega - og prøver at sælge ud af alle produkterne. Jeg kan mærke et sting af dårlig samvittighed når jeg skriver det - for hvordan kan man være sygemeldt fra sit job - og så sidde derhjemme og stor-producere til et julemarked? Svaret er, at det startede som nødvendig rekreation - og er det fortsat. Mit hoved har ikke kunnet klare nogetsomhelst i en 6-ugers tid nu - så hænderne har været det eneste flittige på mig. Nu begynder hjernen så småt at fungere igen - og det føles befriende! Der er dog stadig nogle ting som ikke rigtig fungerer - og jeg kan godt bekymre mig for om de kommer til det igen. F.eks. pakkede jeg i går begge børnenes madkasser - men kun i Kayas taske. Opdagede det heldigvis INDEN Mikkel kom afsted uden mad! I morges skulle jeg låse bilen op - og var pludselig fuldstændig blank på hvad vej nøglen skulle drejes. Drejede lige tre gange den forkerte vej, inden jeg fik hjernen sporet ind på det rigtige. Jeg staver stadig som en dyslektisk hest når jeg skal SMS´e og skrive på computer. Må rette igennem flere gange, og kan stadig ikke være helt sikker på at min hjerne får det hele med. Glemmer stadig hvor jeg lægger ting - og véd nu, at vejen til at u-glemme det handler om massiv opmærksomhed NÅR jeg lægger tingene et sted. Men har optur over at jeg kan overskue mere og mere - særligt socialt - uden at gå helt ned og få mega-hovedpiner. I morgen regner jeg med at prøve kræfter med et evalueringsmøde på mit arbejde - og se hvad hovedet kan kapere.
Nå - men her er lidt af det mine hænder sysler med at gøre færdigt i dag:
Bl.a. flettede armbånd i læder...
Gavemærker af et gammelt memory-spil - totalt trip down memory lane for mig der er 70´er-barn...
Øreringe med læderstjerner. Virkeligt lækre, når jeg selv skal sige det!
ArtCards med Zentangle-touch...

3 kommentarer:

  1. Jeg har brugt den samme metode og i en periode var mit krearum fyldt randen med ting, jeg havde lavet fordi jeg havde lavet dem! Nu produceres der ikke så meget, men i stedet er der plads til andre mennesker og andre dejlige oplevelser.

    Giv hukommelsen tid-tid-tid. Rutiner har været et af mine løsener i den henseende.

    Jeg ønsker dig et godt salg!

    SvarSlet
  2. Ting tager tid!
    Noget du virkelig må regne med, når du er ved at komme dig efter stress.
    Fantastiske ting, du kan lave !!

    SvarSlet
  3. Jeg synes det er så fedt at kreagnisten er blevet tændt, det er sg da positivt og godt for dig...du er på rette spor. Pas på dig selv og hav et godt marked og til h****** med den dårlige samvittighed, den kan ikke bruges til noget, undtagen at være endnu mere stressfremkaldende, men jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort!

    SvarSlet