søndag den 27. november 2011

Jeg har en "segment"fejl, åbenbart!

I går var jeg til julemarked - på det smukke, smukke Vitskøl Kloster, sammen med min dejlige ekskollega og veninde, Eva. Vi har begge nørklet igennem - i vores selvbestaltede Strikkeklub (ikke fordi vi kan mødes og strikke og sludre så tit som vi gerne vil - men det bliver da heldigvis alligevel til nogle gange i årets løb, på trods af en afstand på ca. 120 km mellem Grenaa og Farsø)- og derhjemme alene. Ja, i ved jo hvorfor jeg har haft tid til nørkleriet de seneste uger!
Nå, men vi fik lavet en rigtig fin stand, syns vi selv - med Evas fantastiske huer og alt mit tingeltangel. Se selv:
Masser af Lisbeth-tingeltangel!
Og til ganske rimelige priser!
(Se lige hvor flotte ting Eva laver!)
Men hvordan gik det så med salget, spørger du nok? Altså... jeg havde tænkt at det ville være rigtig dejligt at få materialeprisen ind (havde tænkt det var omkring 1000,-)
JEG SOLGTE FOR 20 SNOLDEDE DANSKE KRONER! Og selvfølgelig skal man ikke være utaknemmelig - jeg er måske bare lidt ærgerlig... og skuffet... og irriteret over alt det store arbejde...
MEN: Det værste er næsten, at Eva og jeg lisså godt ku ha brugt dagen på at "strikke hendes havebænk" (næste store projekt i Strikkeklubben, nemlig!) og sludre og drikke rødvin og kaffe... Det gør vi så bare næste gang.
Mit ringe salg kan dog blive til fordel for dig: senere i dag sætter jeg en lille advents-give-away i scene - og de følgende 3 adventssøndage vil der også være fine Kolorista-gaver på højkant. En del kommer nok osse i blog-biksen, så hold øjnene åbne efter små fine hjemmegjorte julegaver.
Og det dér med "segment"-fejlen? Jeg tror simpelthen, at det store, meget købestærke publikum der rent faktisk VAR til stede på julemarkedet, gik efter noget andet og "pænere" end det farve-orgie jeg dyrker. Næste år prøver jeg kræfter et andet sted, tror jeg.

11 kommentarer:

  1. Ja øv for den da. Jeg drømmer ellers vilde drømme om at deltage i julemarkeder næste år, men dette her var da lige noget af en mavepumper. Jeg synes du har nogle vildt fine og seje ting, til billige priser, hvilke slags folk var mon der uden at købe???
    KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Jeg blev dybt forundret over dit indlæg - hvordan kan folk bare gå forbi alle de lækre ting???? Kom til at tænke på, at der måske var alt for mange lækre ting på jeres stand....nogle gange, når jeg er på lignende markeder, ender jeg med ikke at købe noget, fordi mine sanser bliver overmættet af indtryk (og lækre hjemmegjorte nørklerier)- ja, det er kun mit gæt, men jeg synes, det er død-ærgeligt, at du næsten ikke fik solgt noget - ØV!!!!!
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Jeg fatter ikke hvorfor alt ikke blev revet væk! Jeg synes du laver sådan nogen skønne livsbekræftende ting.
    Du har helt sikkert bare været det forkerte sted!!!

    SvarSlet
  4. Årh, I er vel nok søde!!! KH Lisbeth

    SvarSlet
  5. Kære Lisbeth
    Jeg kan se en hvid hat med neon møster jeg helt sikkert gerne vil købe, håber den kommer på shoppen. Der er helt sikkert også andre ting jeg gerne vil have fingre i.

    SvarSlet
  6. Velkommen i klubben...jegvar også til julemarked , og jeg solgte for 40 kr...ikke nget at råbe hurra for! Bedre held til os alle næste gang!

    SvarSlet
  7. Åh, det er så svært med det hjemmelavede og salg....Jeg er selv en julemarkeds-skurk, som elsker at kigge og snuse, men sjældent køber noget. Selvom jeg er vild med det. Ofte tænker jeg, at det må jeg prøve at lave selv......
    Hvor er det en flot bod, I har lavet. Og I er heldige at I har hinanden til fælles nørklerier:)

    SvarSlet
  8. Heidi: jeg har lige lagt besked hos dig.
    Kirsten: altså, altså... det må være finansgrisen der har spist folks købelyst!
    Eva: sådan er jeg da osse :0) Så måske sku man bare nøjes med at lave til sig selv og egne julegaver...

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth
    Vitskøl Julemarkeds største fordel for dig er PR værdien. Se nu er jeg f.eks inde på din blog, og synes den ser spændende UD! Jeg så godt jeres stand på min lyn-runde søndag morgen, og synes også den var spændende, og var inde og pille i dit og dat!!
    Mange gæster kommer for stemningen og inspirationen, og du har sikkert inspireret en del. Det må du lære at leve med. Jeg solgte ikke vildt med garn, men mange ønskede mit visitkort og snakkede om at besøge min butik, og det var lige præcis planen.
    ....og så har jeg jo mødt dig og Eva ;) !!!

    SvarSlet
  10. Edith: hvor er det klogt og rigtigt sagt! Og så håber jeg at få tid til at strikke med/hos dig engang - det ser så inspirerende ud, nemlig! KH Lisbeth

    SvarSlet