tirsdag den 31. maj 2011

Te-visdom...

Jeg prøvede jo for nogle måneder siden at skære ned på kaffedrikkeriet. I en måneds tid drak jeg faktisk slet ikke "den sorte sundhedsdrik", som jeg har lært af Trine Søhest at det hedder :-) Men langsomt trappede jeg op igen, indtil jeg faktisk var helt oppe at tangere mit tidligere svimlende indtag på en 6-7 daglige kopper (dog nogle decaf, men alligeveller...) Så nu kan jeg godt mærke det er tid til igen at skære lidt ned, og skifte et par kopper ud med te, bare for at få den slemme rysten på hænderne til at gå lidt væk :0).
Jeg er for tiden meget te-freds (høhøhø) med mine forskellige teer fra Yogi (Netto har dem tit til ikke så mange penge). De er dejligt krydrede - og ud over den åbenlyse te-fornøjelse og hippie-øko-flipperiet er der også et lille visdomsord ved hvert brev.
Morgenens var følgende:
"One who wants to always stay happy, has to change a lot."
Jeg har det svært med forandring for tiden, selvom jeg kan mærke et indre behov for netop dét. I dag læste jeg en artikel med Shane Brox, i anledning af hans udstilling i Den Gamle By - og her fortalte han bl.a. om hvordan han i sit tidligere arbejde blev syg, og det havde sin årsag i at han havde glemt at lytte til sin indre stemme - at følge dét som pressede sig på indefra - at gøre dét som han var skabt til... Food for thought... og altså også Tea for thought...

2 kommentarer:

  1. Citat, der gi'r lidt at tænke over. Yogi te er godt. Jeg er nødt til at indrømme, at en del af deres tiltræknning for mig netop er de små citater!

    SvarSlet
  2. Ja, nemlig ;-) og det er vel egentlig okay, ik?

    SvarSlet