søndag den 13. marts 2011

Kære Søren...

Jeg vil gerne henlede din opmærksomhed på, at jeg nu syns jeg har gjort mig fortjent til at få mit "assimilations-bevis". Jeg har VIRKELIG gjort hvad jeg kunne for at blive nøjagtig som en af de indfødte, i det nye "land" jeg for snart 3 år siden kom til. Jeg har f.eks. prøvet at deltage i de lokale højtider: kræmmermarked, halbal og Tupperware Homeparties (altså, d.v.s. jeg er blevet INVITERET til Tupperware-parties, men har DESVÆRRE ikke kunnet deltage de gange det var! Men jeg er frisk næste gang der kommer en invitation, det lover jeg!)
Jeg har virkelig gjort hvad jeg kunne for at lære de indfødtes sprog, og synes osse det går ret godt - jeg er da blandt andet blevet spurgt om jeg virkelig ikke ER jyde, så det er vist lykkedes ret fint at aflægge mit tidligere modersmål, københavnsk. Det er osse ret vigtigt for at blive accepteret af de lokale, har jeg hørt. Så nu siger jeg "sårt, fjårten og jårdbær" lisså tit jeg kan komme til det!
Og jeg har skam gjort mere end det: min bil har fået hængertræk (jeg HAR osse lært nu at det altså hedder hængertræk og IKKE jydekrog) og mine børn går i jysk skole og til fodbold i den lokale klub. Og jeg véd nu, at her i Jylland hilser vi altså på kassedamen/manden i Netto, i stedet for gensidigt at lade som om den anden er luft. Men en ting, kære Søren, har jeg lidt svært ved at forlige mig med: den lokale madkultur! Pølsemix KAN jeg simpelthen ikke få ned! Tror du det går alligevel? Jeg LOVER at jeg nok skal prøve at blive endnu bedre integre... Nånej, ASSIMILERET!
Så TAK kære Søren: jeg ER så glad for de har overladt taburetten til dig og at du sagde ja! Med hende den anden vidste man lissom ikke rigtig om man var inde i varmen, eller om man skulle forberede sig på at være statsløs for altid!

8 kommentarer:

  1. Ha Ha sådan Lisbeth :)
    God søndag til dig

    SvarSlet
  2. Klaske, klaske på lår af grin!! Haha!
    Sjove, sjove dig...selvom dit indlæg også på en måde rummer en lillebitte snert tragikomik.
    Men jeg må sige, at jeg ikke er helt sikker på, du klarer den uden pølsemix her hos OS. Du bliver nok nødt til at øve dig! Det er du vel heller ikke for kjøwenhawner-smart til, vel?!?!!!!!
    Nænej, øvelse gør mester, så du må lige stramme dig an!!

    Jeg har gjort det ypperste!
    Og for at gøre det, skal man bare skifte billede på facebook, så man bliver en rigtig dansk Pind Pind Pølseskind. Synes han klæder mit look!

    Lisbeth, det var ligesom om hele februar bare drønede af sted, uden vi overhovedet nåede at mødes over en omgang symaskine. Som tiden dog flyver. Måske vi kan lave en ny date? Men forresten, dukker du ikke også op til blogtræf hos Kristin aka Albert og Will om et par uger??

    Kh Trine

    SvarSlet
  3. Tak for al den lårklaskende latter og opadvendte tomler ;-)
    Trine, februar strøg ganske rigtigt afsted - her gik den op i hat og briller og ferie og småsyge børn plus voksne ;-( Men vi to skal jo ganske rigtig ses hos Kristin snart, og det glæder jeg mig til! Så må vi ta kalendrene med og se om ikke vi kan plotte en symaskine-dag ind snart - så kan det være det blir i lidt mildere forårsvejr, så vi ka holde kaffepause i haven ;-)
    Jeg KUNNE simpelthen ikke skifte billede på Facebook til Pind´en - der var noget inde i mig der våndede sig når jeg prøvede :-) så det her blev resultatet i stedet :0). KH Lisbeth

    SvarSlet
  4. Ha ha ha ha ha, det er altid dejligt at komme et smut forbi dig :-) Hvis du pludselig føler dig lidt rodløs, så er du velkommen hos den tidligere vestsjællænder på lorteøen. Her er det ok at have et ben i alle lejre og være lidt forvirret.

    SvarSlet
  5. He he rigtig sjovt med et lille tvist af alvor...Her på egnen er der nogen der siger, at ham Pind ikke kan stikke en pind i en lort uden, at ødelægge begge dele...

    SvarSlet
  6. Haha. "Fjårten" blev der grinet meget af, da jeg rejste modsatte vej! Hver gang jeg skulle råbe nummeret op på min nye arbejdsplads, så grinte min kære kollega ;-) Men jeg fik vist tilpasset mig, blev dog aldrig københavner!
    Men det lyder jo til at du er så rigeligt ASSIMILERET ;-)
    Jette/ Villa Ko... nu tilbage i Jydeland...

    SvarSlet