tirsdag den 6. juli 2010

klorin og chai-is


Og nej - det skal ikke indtages samtidig (eller for den sags skyld hver for sig), men er bare remedier i mine tirsdagssysler...
Børnene har "onde-mor-her" sendt i institution. Selvom jeg har elev-fri fra skolen, har jeg nemlig ikke helt fri-fri. I dag var planen at jeg skulle lave et lille brush-up på mine engelske grammatik-færdigheder, men det er så udskudt til i morgen. Der kom lige noget dovneri i vejen... Tsk-tsk. Så længe vi bare skriver uge 27 er der ikke noget af den slags der haster...
Mormor og morfar har været her siden fredag, men er lige kørt et smut på sightseeing til et gods i nærområdet. Manden slumrer på sofaen, og jeg har gang i eksperimenter: Skal prøve at klorin-batikke for første gang i manne-manne år (efter inspiration fra Stine - tjek selv hendes forrygende "nye" sommerkjole). Og midt i at jeg vikler bomuldssnor i store cirkler på mave og ryg af en bedaget, mørkelilla yndlingskjole, har jeg osse lige gang i noget Chai-is. Opskriften har jeg fra månedens nummer af Boligliv, og da jeg elsker Chai og is må den kombi lige være mig. Så jeg koger ingefær og allehånde og kanel og kardemomme og te i fløde og mælk og håber det blir lisså lækkert som det lyder. Billeder af batik-projektet kan I ikke lige få, for nu er kameraet gået i udu for Gu´ ve´ hvilken gang, så nu er det sendt til reparation... Håber det når hjem inden Berlin kalder senere på sommeren!!! Om lidt henter jeg egne børn plus et enkelt lånebarn - så kan de hjælpe med at få isen færdig inden den står på fodbold i eftermiddag. Ferie kan lissom godt være lidt travlt på den hyggelige måde, ik???

* billedet er lånt her: http://www.boligliv.dk/opskrifter1/bagning/ice-age-4----uimodstaelig-hjemmelavet-is/ hvor opskriften osse findes - anmeldelser af smagen må I få ved lejlighed...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar