søndag den 20. juni 2010

Solskin helt ind i hjertet!


I min havestue står de hyggelig rester fra en fødselsdagsmiddag for manden i fredags. Vi fejrede ham sammen m. hans forældre og gode naboer - og det var med grill-mad og gode politiske diskussioner - så fedt at debatere med mennesker der brænder, osse selvom vi bestemt ikke var - eller nogensinde blir - enige! Blomsterne er fra haven og vasen er en gammel en fra Tiger - jeg blir altid i så godt humør når den kommer frem. De fine grønne vækster er vist lammeører, staude-lathyrus og violfrøstjerne - og de giver bare de fineste buketter, osse uden farver til at bryde det grønne-i-grønne. Det har været en skøn, skøn weekend med masser af oplevelser og jeg har nydt den i fulde drag og har været sammen med dejlige, dejlige mennesker (men osse 2 dage væk fra mand og børn - så dejligt nu at være tilbage i Grenå igen). Min tidligere kollega skal giftes på lørdag og derfor var der arrangeret polterabend for hende i lørdags. Og da jeg ikke kan være med til brylluppet ville jeg rigtig gerne prioritere at være med til polterabend - selvom det tager en krig at rejse fra Grenå til København i tog i disse spor-arbejdstider (sig mig, hvornår kører DSB egentlig planmæssigt??? Da jeg spurgte togføreren om jeg kunne nå det næste tog, når nu vi var forsinkede, svarede han - humoristisk, naturligvis, at han ikke brød sig om at høre det ord i sit tog - det hedder "hvis vi ankommer senere". A´ hva´ for en fisk??? Er jeg bare en VIRKELIG dårlig dansklærer, eller er der tale om et noget nærtbeslægtet synonym her??? En positiv omskrivning eller hvad??? Jeg har tit moret mig over deres slogan Tog til Tiden - DET passer I HVERT FALD ikke!!!... en af mine vittige kolleger har foreslået at det burde hedde enten Tog (så har man ikke lovet for meget) eller Tog til Tider (så har man lissom heller ikke lovet mere end man kan holde).
Det var fantastisk at være med hende den skønne eks-kollega på polterabend, og det var en dag i hendes ånd med dejlige aktiviteter (Zumba og hypnose), lækker mad (take-out fra Taco Shop og hjemmelavet tiramisu - ammenam!) og afslappet stemning, der osse efterlod plads til en landskamp (hun og en del af veninderne er heldigvis fodbold-piger - jeg ville da nødig ha undværet de 1½ time i neglebidende affekt!!!) - Det var så dejligt at fejre hende og ha en hel hyggelig dag sammen med en masse skønne kvinder. Jeg har jo lært hende at kende som en utrolig dejlig, dygtig og super-professionel kollega - og vi har udviklet et skønt venskab ved siden af, og bl.a. været en del sammen da vi havde barsel samtidig. Men det er jo altid berigende at opleve nye sider af mennesker man kender, og til sådan en pige-dag kommer der jo skønne, fede, nye historier frem - så jeg har grinet en masse og også fældet en lille tåre i løbet af dagen...
Om natten overnattede jeg hos en anden dejlig veninde, som jeg har kendt i snart 20 år - jeg ser hende for sjældent, men når vi ser hinanden er vi stadig unge i hjertet og snakker som var det i går vi sidst sås. Det blev til hyggelig morgenmad og en gåtur på Sluseholmen inden jeg satte mig i toget igen for at køre mod Jylland.
På togturen har jeg haft den største læseoplevelse længe (måske fordi jeg som regel ikke læser andet end Boligliv, reklamer, faglit. og lokalaviser :-)) Anne B. Ragdes Berlinerpoplerne. FANTASTISK bog - jeg må i boghandlen i dag efter de to næste bind i trilogien om brødrene på Neshov. Det er ikke tit jeg læser bøger hvor personerne bliver levende og nærværende for mig - personer jeg tænker over hvordan de mon lever videre... Sådan er det med denne, og jeg er taknemmelig for at jeg endelig fik den læst.
I dag står den på formiddagsløbetur, tøjvask og en tur omkring jobbet... nu er det tunge arbejdspres ved at lette og ferien lurer lige om hjørnet. Nyd solen derude! Hos mig skinner den i hjertet, osse selvom der sku gå en sky for!

2 kommentarer:

  1. Sikken en dejlig weekend du har haft, Lisbeth! Jeg bli´r glad helt ned i maven ved at læse om den :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder da som en skøn skøn weekend. Så er depoterne fyldt igen...
    Jeg har en del kolleger, der har anbefalet Berlinerpoplerne. Bøgerne er filmatiseret (som serie) og har været sendt fra DR2 for nylig. De står på listen over bøger der skal læses... engang når overskydende tid er noget, som også bliver tilkendt mig.
    Ha en dejlig mandag.
    Kh. Malene

    SvarSlet