tirsdag den 13. december 2011

SMS - Send Mere Safran

Kære Norge - nu har vi danskere jo delt smør ud i Oslos gader på det seneste... (Indsæt selv ryste-på-hovedet-i-ufattelig-undren-over-niveauet-i-dansk-nyhedsdækning-smiley!)
Hvad fanden var DET lige for en TV-gimmick??? Jeg kom ved et ufatteligt uheld til at se noget morgen-tv et par dage i sidste uge - og undrede mig da noget over det stunt der kan laves ud af at en nation mangler SMØR. Jeg siger bare med en forlængst afdød franskmandinde: Let them eat cake!!! Eller margarine... Eller nå´ed... - tænk at gøre så stort et nummer ud af sådan et lille problem - når nu vi rent faktisk oplever RIGTIG, LEVENDE hungersnød andre steder i verden!
Nå, men jeg tænker at det nu er op til jer at betale tilbage: jeg mangler nemlig SAFRAN til mine luciaboller - det er ikke til at opstøve i Grenås ellers rimeligt assorterede forretningsliv - så Norge: Gi noget safran - så lover jeg at holde op med at hån-fnyse og desillusioneret-ryste-på-hovedet i græmmelse over jeres smør-"krise".

2 kommentarer:

  1. ryster og fniser...

    Men håber også du får dit Safran..

    Lone

    SvarSlet
  2. Ja, der er mange små katastrofer til.

    Jeg hørte Anders Lund-Madsen præsentere "skandaler" i morges i P1. Det var ved Gud også morsomt.....

    God aften med eller uden safran.

    SvarSlet