torsdag den 20. maj 2010

Undskyld til snarlige Berlin-rejsende...


... jeg ved jeg har lovet et par af jer nogle dejlige fif til Berlin - men lige i tiden magter jeg ikke andet end et travlt (hektisk) job og familie for resten. Jeg vil bare gerne anbefale jer en lille, billig rejsebog som jeg har købt i Netto til 59,- Den hedder Ta´med til Berlin, er skrevet af Sissel-Jo Gazan, som elsker den by passioneret (det emmer bogen osse af) og er udgivet af forlaget Momondo.
Og så vil jeg sige at jeg jo kun har været 5 dage i byen - jeg har set meget, men absolut ikke det hele - men det sted jeg VED jeg skal tilbage til når familien tager afsted til sommer er området Prenzlauerberg, særligt omkring Danziger Strasse, Kastanien Allee og Schwedter Strasse. Dér var bare hyggeligt! Derudover står galleriet Tacheles som noget helt særligt med sit meget BZ-er agtige præg. Også mindesmærket for de jøder der omkom under 2. verdenskrig er smukt og rørende og et besøg værd. Så blev det jo lige til et par fifs alligevel :-)

3 kommentarer:

  1. Tak tak tak søde Lisbeth fordi du gav dig tid.
    Ha en rigtig god pinse -og husk at nyde du har fri!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Og jeg har ikke været der siden en gang i 70-erne med gymnasiet, hvor vi boede i den østlige del med maskingeværer på hvert hjørne.
    Måske skulle jeg bare se at komme afsted.

    SvarSlet
  3. Rigtig dejlig tur, det er en skøn by. God pinse til dig, knus Birgitte

    SvarSlet