søndag den 2. maj 2010

søndag m. høj sol...

billedet er lånt hos bornholmsmuseum.dk
... og vi har da allerede været oppe længe! Ungerne vågner konsekvent 6.15 lige meget om vi tysser eller truer eller be´r. Og når solen står én lige ind i bærret (der mangler gardiner i soveværelset - på 5. måned, men nu SKAL det altså snart være!) er man tilbøjelig til at syns det er rart at kunne vakle ned af trappen før fanden har fået sko på - og sætte gang i en gang kaffe og TV-morgenhår.
Nå, men jeg tænkte jeg lige ville up-date lidt på en masse løst og fast:
Vejret og mine løbeture hjælper helt vildt på humøret. Jeg kommer afsted på en go 4-kilometer, prustende og stønnende, i en kombination af luntetrav, åndeløst løb og tungt-åndende gang, hver anden dag. Det gælder om at holde fast i beslutningen om at det SKAL være hver anden dag - hvis jeg laver sådan nogen "bare 4 kilometer 3 gange om ugen"-aftaler med mig selv, ender det altid m. en umulig 12-kilometer søndag aften kl. 21.00. Og den ved vi jo godt ikke holder en meter!
Jeg har smidt et kilos penge - uden de helt store afsavn. Jeg er holdt op med at spise chokolade HVER AFTEN (ja, det er sgu da osse en uvane der vil noget!) og ellers prøver jeg at tænke lidt mere frugt, grønt og fibre ind i den daglige kost. Jeg duer ikke til kostfanatisme - så får jeg så ondt af mig selv, og det er den sikre vej til a falde i kage-choko-fælden.
På jobbet er der lidt ro den næste uges tid - hårdt tiltrængt. I den forløbne uge, siden vi kom hjem fra Berlin-studieturen, er det gået slag i slag med møder, prøve-trækninger og opstart af prøveforberedelser. Der er altid lige lidt ændringer i prøvevejledninger og udformning, så der er meget ny info der skal kaperes. Ikke let, med en hjerne der er optaget af at tænke intenst over meningen med livet!
I eftermiddag kommer mine forældre fra Sjælland - de sidder gerne 8 timer i en bus for at besøge os en enkelt eftermiddag. Vi glæder os til at vise dem høns, katte, nyt bad, renoveret køkken, færdige soveværelser etc. Min mor, der stadig som 65-årig arbejder, har ikke været her i 8 måneder - min far kommer lidt oftere, da han lettere kan passe det ind i sin pensionist-kalender. Håber vejret holder så kaffen kan komme med i haven!
Nåja, til sidst har jeg lige et lille reklame-spot for jer der måske sætter Berlin på rejse-planen her i sommer:

Denne skønne lille butik har en hjemmeside, der desværre ikke rummer alle de fantastiske varer den fysiske butik gør. Jeg købte gaver for ingen penge til mine børn - og en flue-svamps-ringeklokke til min egen cykel. Det er kitsch og guf når det er bedst, og jeg anbefaler den varmt.

Den ligger i et skønt kvarter m. dejlige caféer og et fantastisk "Christiania-besætter-undergrunds-galleri hvor hashtågerne ligger tungt i den sandbestrøede gårdhave" lige om hjørnet.


Så, nu fik du lige to gode steder at besøge når Turen går til Berlin. Jeg trækker i hvert fald mand og børn med begge steder til sommer!

2 kommentarer:

  1. Godmorgen, godmorgen ;-)

    SvarSlet
  2. Hej, ser du lige har været i Berlin! Mig og manden skal derned om 2 uger, ingen af os har været der før.

    Har du noget du særlig vil anbefale?? Vi har kun 1 1/2 dag..

    SvarSlet