søndag den 16. oktober 2011

I´m smitten with knittin´...

Jeg har lige været indlagt 1½ døgn på Randers Sygehus. Gik til læge i tirsdags, fordi jeg nu i ca. en måned har lidt af konstant hovedpine... Sitren i den ene hånd... Hjertebanken... Svimmelhed... Og så viste mit blodtryk lige pludselig 150/95...
Regnede med hun "bare" ville lave en stress-test på mig (det er nemlig min egen personlige teori, at det er dét der er på spil) - men i stedet kiggede hun på mig - og på Kaya som var med for at blive tjekket for mellemørebetændelse - og sagde: "Jeg vil gerne lige sende dig videre til tjek i Randers - og jeg syns IKKE du selv skal køre bil!" Spørg mig lige om mit hjertede hoppede lidt ekstra.
Nå, lang historie kort: Manden hentede mig, fik mig til Randers, hvor de indlagde mig og tjekkede mig på kryds og tværs (mistanken var selvfølgelig en mulig blodprop - eller blødning i hjernen - ikke sjovt at tænke på når man kun lige er rundet de 37½!!!) - og heldigvis fandt de ikke noget af det alvorlige på deres EKG´er, CT´er, neurologiske tests etc. Og blodtrykket faldt til det helt normale...
Så nu går jeg, og prøver at få mit hoved rundt omkring den advarselslampe som pludselig stod og kamp-blinkede lige for næsen af mig. Jeg skal til at få ro på - NU. Jeg skal ha min ledelse ind over og få kompleksitetsreduceret lidt på mit arbejdsliv - ellers holder jeg ikke til det. Tak for advarslen - og GODT det bare var en advarsel!
Men hvad har det med overskriften og det fine billede at gøre, spørg du måske dig selv? Jow-jow - jeg har jo opdaget strikningens mange afstressende kvaliteter - man KAN simpelthen ikke ha plads til alle mulige tanker i hovedet, når der også skal være plads til et kompliceret stjernemønster. Så i løbet af de seneste par dage har jeg siddet på sofaen, set ringe fjernsyn - og strikket huer som en gal. I uldgarn og efter hjemmelavet mønster - og snart har jeg nok fundet den perfekte model! Nærmere billedspam følger - men her er det første forsøg:

5 kommentarer:

  1. Husk at passe på dig selv!! Vi har os kun en gang!!
    Flot hue, den kommer til at holde ører varme i den tid der kommer.

    :O) og glædelig søndag

    SvarSlet
  2. Det var vist et vink med en vognstang !
    Pas nu på dig selv, kvinde !
    En fantastisk hue!
    Sæt dig ned og strik nogle flere og nyd det.

    SvarSlet
  3. Tak, I to søde damer. Pindene gløder her i Grenaa :-)

    SvarSlet
  4. For pikkelort!! Sikke dog en skræmmende oplevelse!!
    Fantastisk god ide at kaste dig over pindene, og især mønsterstrik!
    Ved ikke om jeg har fortalt det, men jeg har jo siden foråret arbejdet som kreativ-lærer på et psykologcenter for stress-/angstramte, og JEG VED, at det kreative kan være et fantastisk redskab mod den slags. Det at få fokus på noget, der sker her og nu, give sig selv ro og gøre noget for sig selv, som man holder af, er en rigtig, RIGTIG god ide. Åbenhed over for familien og din arbejdsgiver og evnen til at sige "BREEEEMS!!" er bestemt også et kloge skridt. Godt at det blev taget i opløbet, og ja for fanden, hvor var det godt, det bare var en advarsel!
    Jeg har netop stiftet bekendtskab med mindfulness meditation (også igennem arbejdet), og kæft mand, det er også noget der batter mod virvar oppe i knold'os. Og jeg er normalt ikke den der skrædderstilling-"hoooooommmmm"-type, men tror sgu jeg er lidt solgt.
    Jeg sender dig en hel, hel masse varme tanker og glæder mig over, at du er gået i gang med strikketerapi, som sagtens kan være lige så effektivt som meditation, hvis det da ikke ER meditation...
    Knus, knus og atter knus fra Trine Søhest!

    SvarSlet
  5. Håber du får ro på dig selv! Sig til hvis du skal have hjælp til nogen af de MANGE ting du altdi får skovlet på din tallerken - og tillykke med dette smukke første forsøg. God strikke lyst - der er altså moderne meditation!

    SvarSlet