søndag den 12. december 2010

"lukket på grund af ombygning?!?"

Er det ikke sådan noget man sådan lidt voksen-smart siger om teenagere??? Det har jeg i hvert fald hørt en del (ældre, lidt hovski-snovski-bedrevidende) skolelærere sige om den målgruppe (10. klasses elever) jeg arbejder med... sådan lidt ovenfra-og-ned-og-de-kan-jo-ikke-gøre-for-det-men-de-blir-jo-da-heldigvis-klogere-og-modne-lissom-os-en-dag...
Men hvor er det da bare en træls forsimpling! Og er det ikke bare TYPISK voksne at sætte sådan en irriterende bedrevidende etiket på de unge???
Nå, hvor vil jeg hen med det:
Jow: jeg føler mig faktisk selv sådan lidt "lukket-på-grund-af-ombygning" i jævnligt tilbagevendende perioder af mit liv. Sådan i en proces af redefinering... genopfindelse af mig selv... ombygning af mine mentale strukturer og indre konstruktioner... og jeg syns det er pisse hårdt at det dér med at blive voksen er en proces der lader til aldrig rigtig at slutte...
Sådan er det altså lige for tiden... og heldigvis får jeg hjælp af en klog mand - som jeg er gift med. Han læser nok ikke det her - men jeg skylder ham meget - og det må jeg hellere fortælle ham, inden min mor læser det her og ringer ham op :0)
Så kære mand: du er det menneske jeg kender med den største grad af personlig integritet! Tak fordi vi endnu er gift (på trods/grund af 10 års filen kanter af på hinanden!!!)
Nu vil jeg gå ud og lave morgenmanden klar og glæder mig til en hyggelig familiedag.

4 kommentarer:

  1. Hej søde...

    Held og lykke med "ombygningen". Nogle af os bor jo i hus hele livet. Altså de boligere man aldrig bliver færdige med.. Tror det er sundt nok. Så den process er vist evig lang. Hvad skulle vi gøre uden de mænd som gerne bor sammen med os og som gerne er vores visevært gennem årene.. Hvis du følger mine billeder.. hahahah

    God fornøjelse med dagen, og familien..

    Lone

    SvarSlet
  2. Sender dig et KÆMPE kram her fra djævleøen :)
    Skønne kvinde- og din mand er super heldig, over at være gift med dig!
    God søndag!

    SvarSlet
  3. I to har vist fortjent hinanden:-)
    Og , ja- det med at blive voksen er en proces, der foregår hele livet :-)

    SvarSlet
  4. Dejlig læsning og det var da vist noget af en kærlighedserklæring :-)
    Mvh Kirsten

    SvarSlet