søndag den 26. december 2010

Klar til at pakke sammen!

Okay, så er julen forbi for mig - det nåede kun liiiige at blive den 26., før jeg havde fået "jule-dekorations-og-nipse-overdose"! Så i dag må ungerne VIRKELIG holde på mig, for at jeg ikke bare skal tømme hele juleriet i en flyttekasse og køre det i kælderen til næste december!
Mærkeligt, ik? Jeg elsker jul, jeg NYDER at finde kassen (efterhånden KASSERNE) frem hvert år, og inderst, inderst inde er jeg ret godt tilfreds med at vi måtte blive hjemme i julen, fordi jeg så havde en undskyldning for at sku ha juletræ (det mener manden ikke er nødvendigt, når man alligevel ikke er hjemme juleaften - pfffft!!!)
Men vi skal ikke ret mange timer ud på den anden side af den 24., før jeg er færdig med det hele...
Måske osse fordi juledagene har en tendens til - lissom den 1. januar - at se lidt derangeret og små-snusket ud. Lige nu står der en KÆMPE boks med brugt gavepapir på mit stuegulv - og da det er så svine-sveske-koldt har jeg ikke taget mig sammen til at gå ud med den endnu. Der er andefedt i hele mit køkken, og da Mikkel sku finde resterne af de brunede kartofler frem fra køleskabet i går, smuttede posen for ham - så nu er der brændt-sukker-og-smør-blanding på mit køkkengulv. Vores spisestuemøblement er helt omvendt (der sku pludselig være lidt flere til bords, jo) - og det kan jeg ikke få i orden før hjemmets store stærke mand kommer tilbage senere på dagen. Med en julefrokost-influenza og halsbetændelse i bagagen - tak for den, så! Og ungerne har ondt i halsen og ørerne - så her kører det bare.
Hov - det var ikke meningen det sku blive et brokke-indlæg - for faktisk har jeg det stadig hyggeligt med at vide, at der er laaaaang tid til jeg skal på arbejde igen, og at jeg for 2. dag i træk kan gå rundt i nattøj hele dagen hvis jeg vil, og at jeg kan vælge at smække en film på hvis humøret blir for træls, og at jeg kan spise and for 3. dag i træk - eller åbne lidt (mere) knas - for det er jo STADIG jul, ik?

2 kommentarer:

  1. Det kan du nemlig - for det er stadig jul :-)
    (kender godt følelsen af, at NU er det nok- her ryger julen ud, i morgen- når jeg kommer hjem fra arbejde).

    SvarSlet
  2. Sjovt nok elsker jeg også jul, sjovt nok er jeg også klar til at pakke det hele sammen, sjovt nok kan jeg også godt lige rester, sjovt nok er jeg også godt tilfreds med at ferien varer lidt endnu. Og det er slet ikke brok. Bare konstatering:)

    SvarSlet