søndag den 24. oktober 2010

Hjælp søges: spændende steder i Århus

På onsdag skal jeg med mine 10. klasser til Århus - og for en ekskøbenhavner, der ikke kender semi-hovedstaden særlig godt, er det en udfordring at gi de søde unge en fed oplevelse. Så kære århus-bloggere: hvad skal jeg vise dem? Vi skal på Aros og se lidt af hvert, men bagefter ku jeg tænke mig at ta dem på en lille byvandring, hvor de ku se lidt light-seværdigheder, små, skæve butikker, høre en god historie fra byens fortid eller lign. Bare lige en lille times tid, inden de bliver sluppet løs til en gang shopping. Gode råd efterspørges og modtages med kyshånd og tak!

4 kommentarer:

  1. Altså nu er jeg jo ikke by-historiker, men latinerkvarteret har de små butikker, der er Domkirken, og så er der jo Åen, som er blevet åbnet og har cafeer på hele strækningen. Den vil nok tiltrække de unge.
    God tur.

    SvarSlet
  2. Ja tag dem endelig med i Latinerkvarteret inden de helt af sig selv finder op til Bruuns Galleri.
    På Kvindemuseet bag domkirken er der noget der hedder barndommens og ungdommens museeum. Det er interekativt og meget spændende for 16-årige (lavet i samarbejde med Cyberhus.dk). Her kan man også spise godt og billigt. Et godt udgangspunkt for turen til Latinerkvarteret bagefter.
    /Lena

    SvarSlet
  3. Hej Damer - tak for de fine råd ;-) KH Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth

    for mig ærke Københavner var Kvindemuseet i Århus, vist det eneste af slagen i Danmark, et super spændende sted. Og så har de også en skøn cafe. og lige bag ved ligger firhedsmuseet eller 2. verdenskrig museeum.
    Stine:)

    SvarSlet