onsdag den 24. november 2010

syge laster!

Eller måske rettere: syge-laster! For når jeg er bundet til sofaen (fik jeg sagt at jeg har lungebetændelse??? Nå, det har jeg nævnt... men det har jeg altså stadig!!!) i mange dage af gangen, er der lissom nogen lidt rituelle handlinger/begivenheder der sniger sig ind - både gode og mindre gode:
* Hjemmelavet grød af perlespelt, havregryn, grødris, mælk, vand, kanel, vanilje og div. tørrede eller friske frugter (i dag abrikos og rosiner... osse godt med revet æble i... ammenam!). Sundt??? Tjaaaah, måske sku jeg så la vær med at toppe med en smørklat og et drys sukker!
* Jeg bader kun nødtvungent - det er så koldt at sku ta tøjet af - og man føler sig jo nærmest bare sygebeskidt hele tiden alligevel...Ikke helt så ammenam, måske især ikke for mand og børn der kommer hjem til hostende, snottende uvasket kone/mor...
* Boston Legal på Zulu - pyt med at jeg lige har set det ene af de to daglige afsnit i går - man kan aldrig, der blev sagt ALDRIG, få for meget af en små-kvabset, halvgammel, dybt selvironisk James Spader. Ammenam!
* Lakridste, varm solbærsaft, kaffe... og andre lune drikke... et must til en hostetræt hals.
* Ild i brændeovnen - der skal kompenseres for den konstante siven af iskold luft fra en kattelem, der ikke kan hamle op med vinden, og derfor står halvåben det meste af tiden... Og i virkeligheden ku vi bare låse den det meste af dagen, for det er jo ikke ligefrem fordi katten løber ud og ind af begejstring over den nyfaldne sne - tværtom!
* Dameblade - både nye og gamle - og dagens avis! Bare for at afveksle lidt fra den konstante fjernsynsgloning...

Lyder det som om jeg er ved at blive rask? Ved det ikke helt - hoster stadig en halv lunge op med jævne mellemrum, men er ikke længere døden nær af feber...

1 kommentar:

  1. Stakkels, stakkels dig... Håber snart at du blive frisk igen... :o)
    Knuss

    SvarSlet