torsdag den 25. november 2010

når nu man alligevel bare ligger her...

... og ingenting kan - altså udover at tulle rundt, se Boston Legal og drikke varm te (se gårsdagens indlæg om alle syge-lasterne) - så KAN man jo lisså godt liste sig op til symaskinen i ny og næ...

De seneste dage er det blevet til et syet armbånd - skulle nemlig lige prøve min nye roulleau-vender (staves det sådan??? Er ikke så fransk-kyndig) - sikke da noget bøvleri, og jeg syns heller ikke den blev så fin og rund som den burde... Men med det neongule broderigarn til at lukke enderne med, syns jeg faktisk det blev meget fikst.

Det flettede armbånd er lavet af en gammel skind-frakke, som jeg købte til 70 kr. i den lokale genbrugsbiks. Der kan blive MANGE armbånd ud af den! Det tog mig lige lidt tid at lure teknikken af, men når man først fanger det er det jo det nemmeste i verden (som med så meget andet - just like riding a bike!)
Har også klippet nogle skind-stjerner, som skal bruges hist og pist - indtil videre pynter en af dem på mine nøgler. Der er stadig masser af frakke tilbage, og jeg har da osse en udskudt aftale med en af nabo-konerne om at vi skal mødes og flette armbånd til julegaver - men det må vi ha tilgode til PL (=post lungebetændelse!)
Der er også lidt syede jule-kugler og stjerne-ranker undervejs - dem må I se mere af senere, for nu skal jeg lidt på sofaen og hvile igen.

7 kommentarer:

  1. Super lækkert armbånd du der har vendt... :o)
    jeg er ikke så meget til lædersmykker...men det er sikkert meget fint... ;o)'
    Fortsat god bedring... :o)
    Knuss

    SvarSlet
  2. Tak for rosen - det med læder tror jeg er noget der "grows on you" - sådan var det i hvert fald for mig, og nu har jeg overgivet mig totalt, som du kan se ;-) Go dag fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Kære Lisbeth
    Rigtig rigtig god bedring til dig, det lyder altså lidt småhyggeligt, men jeg ved godt det bare noget man tror når man ikke selv er syg! jeg er vild med dine armbånd, jeg sidder selv og ærger mig over at mangle læder til et lille projekt. Nu kommer jeg så i et dilemma for jeg ved der ligger en skindjakke i skabet som jeg ikke får brugt, men skal min søster have den (hun har nemlig sagt jeg ikke måtte smide den ud) eller kan jeg ligeså godt klippe i den, det er jo ikke at smide den ud vel?

    SvarSlet
  4. Hej Heidi - jeg har lige skrevet en besked til dig ovre på dit "toastbrøds-indlæg" ;-) KH Lisbeth

    SvarSlet
  5. Din syge stakkel. Det er da godt, du trods alt kan røre symaskinen en smule.

    SvarSlet
  6. Kære søde Lisbeth.
    Sikke fine armbånd... Spændende hvad der ellers kommer ud af frakken:-) Har selv lige ligget en uge med lungebetændelse, det er øv... God bedring til dig.

    SvarSlet
  7. Skønne armbånd !
    God bedring :-)

    SvarSlet